Sängen;)

Publicerat: 2010-08-07 | 22:59:45
Jag ligger nu i sängen med pappas laptop:) mamma ligger brevid och försöker sova. pappa o bror är ju borta så jag sälskapar mamma i hennes o pappas dubbelsäng hahah.

Nu kommer ett låååångt inlägg om hur jag tycker man ska behandla hästar!

__________________________________________________________________________________________

Jag blir så ledsen när jag ser folk sitta o slå sin häst massa gånger för dom tex vägrar på ett hinder och liknande. Jag kommer ihog den andra cr jag var på men Nobless uppe på Ale-Jenny Lund  då var det en ryttare jag kommer inte ihåg hur stor ponnyn hon satt på var men ryttaren red galet dåligt, och mamman stod hela tiden och skrek "smäll på han", "sparka på han med sporrarna". Ryttaren satt och slet hästen i munnen samtidigt som hon piska den och den var snäll och försökte göra sitt bästa fastän den inte förstod vad den gjorde för fel. USCH på sånna hästägare.

Man ska aldrig använda spöt som bestraffning. Ifall hästen vägrar för att den är dum (och inte att man vet att man tex tog försnäv sväng)  utan att den vägrar för att den är "dum"  så tycker jag att  man ska max smälla till den EN gång så att den inser att den har gjort fel. Jag smäller ALDRIG till Nobless när hon vägrar, kan ändast ge henne en touch med spöt på bogen så att hon fattar att nu tar vi det igen och nu hoppar vi.

Jag tycker man ALDRIG ska smälla till en häst som är rädd för ngt det gör den bara ännu mer osäker, om den inte fjantar sig utan verkligen är rädd för tex sopptunnan smäller man då till en rädd häst så kommer den ihåg det nästa gång jag går förbi den här soptunnan  får jag pisk och då kommer hästen att bli ännu mer osäker där och inte vilja gå förbi.

Fjantar sig hästen däremot så tycker jag att man kan ge ett rapp för att visa att man uppför sig inte så.

Man ska använda sitt sunda förnuft men man får också komma ihåg att inte hästen får ta över dig så att den inte tror att den är bossen.

Var bestämd med mycket kärlek:)
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback