Sadlar

Publicerat: 2011-08-26 | 19:53:54
Jag tycker det är jätteviktigt med sadlar som ligger rätt.
Vi har en kille, Niklas, han kommer ut ungefär en gång om året (nu på 2,5 år har han varit ute 3 gånger). Super!
Första gången låg min hopp bra, så stoppade han om min dressyr lite. Andra gången köpte jag en ny hopp och fixa till min dressyr. Tredje kolla jag bara så allt låg bra, o det gjorde det :)

Det är oxå viktigt att man inte setter på en padd om man inte vet att hästen behöver det. Jag har padd till min dressyr då Niklas tycker jag ska ha det. En i fårskinn (elr jag har två fårskinn, som varieras med), dom e så himla mkt finare, och bättre kvalité.

Detta är mina åsikter! Andra kan ha andra ;)

Tänkte berätta om mina sadlar, vad som är bra/dåligt och vad jag har till dem.

Lippo - Min hoppsadel. Denna köpte jag i våras av Niklas. Den är jätteskön. Stora kåpor elr vad man ska säga, vilket är bra för mig då jag har väldigt långa ben. Det negativa är väl att jag tycker att bakvalvet är lite för högt för att vara en hoppsadel. Sadeln är svart och jag har en svart magplatta till den. Hoppsadeln används till hoppning, markarbete och uteritter.


Här har jag min hoppsadel

Olympus - Dressyrsadel. Denna köpte förra ägarna, de provade ut den då och den ligger fortfarande bra, har ju fått stoppa om den två gånger + att jag har padd men den ligger bra på henne.  Jag får skav vid låret om jag sitter i den för mkt haha. Men det är bara att bita ihop. Annars är den go.
Den ör oxå svart och rids som sagt med padd och med en dressyrgjord.


I min dressyrsadel

? - Jag har oxå en gammal brun hoppsadel som bara ligger i förrådet o skräpar. Eller just nu lånar min granne den men vi får nog snart tillbaka den. Den ligger bra på henne (eller låg när vi kolla för ett tag sen) men har ju en ny hoppsadel nu. Denna fick vi med från de gamla ägarna.


Min gammla sadel

Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback