variation

Publicerat: 2010-08-13 | 20:24:06
Jag tycker det är JÄTTEVIKTIGT med att variera sin ridning! Rida på banan, hoppa rida ut m.m. :)

Jag försöker (elr näääääästan ALLTID) rida ut 3 dagar i veckan och på banan 3 dagar (hon får vila en dag) och INTE rida mer än 2 dagar i sträck på banan, ibland händer det sklart, men då har jag akktid bommar i ngt av passen och som jag red förra veckan så red jag ut 3 dagar på raken för att kompensera haha. Denna vecka ser t.ex. ut såhär för mig o Nobless:
Måndag: Vilade
Tisdag: Red ut
Onsdag: Dressyr
Torsdag: Mamma red ut
Fredag: Dressyr
Lördag: Markarbete med bommar o lite hinder
Söndag: Rida ut

Jag försöker variera så mkt som möjligt av min ridning, för att Nobless ska bli mer possitiv o tycka allt e skoj. Ifall man bara skulle sitta o träna på banan så skulle hästarna tröttna direkt! När jag rider ut så kan det vara allt från o sitta o trimma dressyr på ängar o grusvägar, till att rida skogsritter o längre ritter, till att bara rejsa hoppa stockar o sånt:)
Allt för att det ska bli så roligt som möjligt:)

Jag rider även barbacka ibland, alltid kul med olika saker, jag tycker riktigt synd om dom som bara rids på banan!

Jag försöker alltid lägga in bommar/hinder minst en gång i veckan oxå, under säsongerna så hopptränar jag ju varje vecka så då kan det bara bli lite bommar ibland. Nu på sommarn har jag inte satt upp så mkt hinder, lite bommar då och då, men har alltid hoppat lite stockar o sånt, vi har ett perfekt ställe med massa stockar nice nice:)

Går även ut o bara promenerar det e så mysigt <3

En tjej i stallet ska även lära mig o tömköra Nobless i höst ska bli jättekul:D hoppas kunna åka pulka efter henne i vinter hahaha men då måste jag börja träna snart:D


Så mitt tips är att variera vad du gör mycket, både kul för hästen och dig själv. Var ute o rejsa o ha skoj:D

Kraaam<3


Här är en bild från när jag var på NH kurs med Nobless i våras/början av sommarn
Ska börja träna det igen, det är kul o lärorikt :D o man får en bra kontakt med sin häst <3 
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!
Postat av: Julia

Finisar <3

2010-08-14 | 11:59:36
Postat av: malin

tack <3

2010-08-14 | 14:22:08
URL: http://alltomponny.blogg.se/


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback