Freaket själv talar =)

Publicerat: 2010-12-28 | 18:12:08
Som ni kanske märker e jag lite av ett utrustnings freak. Det e det bästa jag vet att shoppa hästsaker till både mig själv o hästen. Och jag prioriterar och köper lite färre men dyrare hästsaker o köper bara kläder till mig själv ngn gång ibland. Eftersom jag jobbar extra på lov och får månadspeng så betalar jag ju det mesta onödigt själv, som te.x. dyrare schabrak o kl tröjor haha min mor ser nämligen ingen andledning att jag ska köpa sånt. Dock betalar ju hon och pappa (tack, tack, tack) alla täcken, broddar, jackor, tjocka skor och sånt som e nödvändig.  

Många kallar mig snobb och säger att jag får allt, men jag jobbar faktiskt (nu denna o nästa vecka från halv 8 till halv 5! ex). Jag tycker att när jag får pengar är det roligare att lägga pengarna på några få dyrare saker, oftast är dem finare och har bättre kvalité. Men jag har schabrak från både Hööks o Börjes och jag förstår att vissa inte har råd, eller hellre köper massa olika billigare saker. Man e ju olika:)

Tänkte  iallafall ta o säga mina favorit märken.
Tröjor och jackor till mig själv är det helt klart Kingsland. Super fina kläder med hög kvalité. Har både tröjor, jacka, skjorta, strumpor o pannband därifrån o älskar verkligen allt. 
Ridbyxor får helt klart John Whitaker priset! Underbara.
Jag har ju bara haft min Charles Owen hjälm några gånger men älskar den. Sen är GPA hjälmarna sjukt snygga, men eftersom jag redan har en hjälm i det stuket (lamicell master) så ville jag ha en åt dressyr hållet.
Stövlar älskar jag ju mina tretorn, sköna som tusan, segt bara att i princip varenda ponnyryttare har dem. Ska ta o  invistera i ett par pioneer (som jag kan ha o tävla dressyr i då mina MH e för korta) men har dom ju inte än så kan inte utala mig hur dem är.
Schabrak till hästen så är ju JW schabraken underbara. Har även ett Scarpati schabrak som jag älskar dock är det vitt så det blir ingen vardagssridning med det men de är sjukt goa o snygga, kanske blir ett till på gbg horse show?
Shire leder ju min täckes sida, skulle så hemskt gärna villa ha ett amigo, men de finns ej i 135 ;o så jag köpte engång ett i 140 men det var för stort :(

Som ni märker har jag olika favvo märken beroende på vad det e för saker haha. Jag älskar verkligen o sitta o kolla på hästprylar på nätet o i butik o kan sitta å surfa hela dagar o drömma haha.

Vad tycker ni i märkes frågan? Betalar man för märket eller för kvalitén? Vilket är ditt favorit märke?


Min senaste Kingsland tröja, underbar eller vad? 
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!
Postat av: Sofia & Balou =)

Märken som gillas hos mig är; Kingsland och HV Polo



Har hittat en skiit skön & snygg fleece från HV Polo, den är jätte varm, perfekt i dessa tider =)

2010-12-28 | 18:44:01
Postat av: Hanne

Kan inte uttala mig om det eftersom jag inte äger något i märkesväg :P Tycker det är för dyrt..

2010-12-29 | 16:27:05
URL: http://coronaonslow.blogspot.com


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback