Horse Show

Publicerat: 2010-12-29 | 13:16:00
Tänkte ta och beskriva de tre största kortfattat, då jag har vart på alla tre, Göteborg, Falsterbo o Stockholm:)

Göteborg Horse Show Har jag vart på varje år sen jag var 8 tror jag. Underbart, mässan är stor, showerna är bra och arenan är stor. Nu i februari ska jag o en kompis gå heldag lördag det e bokat o klart:). Sen tar jag nog ledigt från skolan på fredagen o går på några shower då, men det e några biljetter jag köper när det inte är så långt kvar hade jag tänkt.
Förr var alltid Göteborg Horse Show vart annat år i april o vart annat i februari, nu är det bara i februari p.g.a. av frölundas slutspelstider typ.

Falsterbo Horse Show  Är ju en utomhus show. Det jobbiga där var ju att man både hade biljetter till hoppningen o dressyren men de gick på två olika banor så man var tvungen att springa fram och tillbaka hela tiden. Båda banorna var jättestora och fina, särskillt hoppbanan. Jag var där sommaren 2009 och ville tillbaka i år men jag jobbade den veckan. Om jag inte jobbar i sommar under Falsterbo hoppas jag åka dit med lite kompisar. Falsterbo kräver ju tat det är fint väder, vi hade hyffsat regn i början men sen uppehåll resten. Mässan var bra, detn klår inte Göteborgs men är inte så jättelångt ifrån.
Falsterbo Horse Show är ju alltid en vecka (inkl. två helger) i juli.  

Stockholm International Horse Show  Jag var där med skolan nu i november (jag går ju hästlinje).  Dock blev jag väldigt besviken. Banan var grymt liten. Mässan var också jätteliten, fast de hade nästan bara grymt snygga märkessaker till superpriser (Y). Showerna var bra och hindrena var snygga.
Stockholm International Horse Show ligger alltid i slutet av november/ början av december. Samma helg som första advent är.

Sammanfattningsvis gillar jag faktiskt Göteborgs bäst, Falsterbos är lite jobbigt att showerna går samtidigt och det krävs mkt av vädret och Stockholm är för litet. Men jag tror att jag både kommer åka tillbaka till Falsterbo o Stockholm igen.


GBG Horse Show =D 


Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback