Några övningar

Publicerat: 2010-12-29 | 15:47:00
När vi tränade för Anna Emanuelsson med skolan så  gjorde vi dessa övningar.
Det är väldigt bra och grunläggande övingar. Anna är förövrigt en väldigt bra och pedagogisk tränare. 
Tänkte tipsa om dom.
Den första, travbommar-kryss-travbommar, mkt bra för att få hästarna lyhörda. De upphöjda kavalettina på böjtspår är bra för att hästarna ska länga och lyfta på benen, och vara mjuka. Det röda är en enkel oxer, inga konstigheter. Den sista övningen var en serie plank-kryss-galoppsprång oxer-kryss-plank. Bra för att hästarna ska lyfta på sina små tassar och bli kvickare. Vi red ju på ridskolehästar (Billdals som för övrigt har bra kvalité på sina hästar) och då är särskillt dessa övningar bra till dom, men de är ju bra till alla hästar. Dressyr och lydnad är grunden till allt.




Detta är en väldigt simpel övning men som jag tycker är kul, och väldigt nyttig.


Man sitter och länger och kortar galoppen, grymt nyttig och man kan ju välja antal meter helt själv, detta är ngt jag försöker träna på Nobless, antingen med eller utan bommar, ibland sitter jag o kortar henne en långsida i galopp o räknar sprången o sedan länger jag nästa långsida ex.
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback