Hemma ;)

Publicerat: 2010-03-29 | 15:04:50
Heej=)

Eftersom att jag hade massa feber iår så var jag hemma ifrån skolan idag:) skönt eftersom måndagar  är en av dom jobbigaste dagarna i skolan:)

Idag mår jag mkt mkt bättre iaf:) GAnska pigg och bara liiiiite huvudverk:) Imorse när jag vakna hade jag bara 37,5 o det e ju typ på gränsen:)

Men med tanke på att jag var hemma idag fick jag inte rida :( Mamma åkte ut nu, hon kör lite dressyr i paddocken, hoppas det går bra:)

Vad ska ni göra nu i påskhelgen? På långfredan ska jag hoppa påskhoppning på klubben (5 min skrittväg dit, perfekt) det e först cr o sen själva påskhoppningen (på påskhoppningen hoppar man samma höjd två gånger, direkt efter att man kommit i mål första gången och ska pricka sin egen tid) och man får välja höjd själv:) Förra året när jag var med hade jag bara haft Nobless i 2 veckor och inte ens hoppat en bana med henne HAHA:) Det gick bra då iaf hoppas det går bättre på fredag (o ännu bättre på måndag) Förra året hoppade jag iaf 60 på cr o var felfri o 70 på påskhoppningen, men jag ramlade av då för hon kasta sig, men jag fick en ny chans för man måste ju pricka sin egen tid och då blev jag 4e placerad haha:)
Nu på fredag ska jag hoppa 80 cm på både cr o påskhoppningen:)

På Lördag ska jag till min farmor o farfar o ta påskluch o så kmr ngra av kusinerna :)

På Måndag ska jag tävla Bohuscupen :D det e lokal tävling:) Först ska jag hopp förklassen LD (80cm) sen Lagklassen LD (80cm) :) Det e på min gamla klubb, Alleby jag bytte ju klubb inför denna terminen så ska bli spännande o möta dom nu haha, hoppas det går bra:)

Min vecko planering ser iaf ut såhär med Nobless:

Måndag - mamma rida dressyr i paddocken
Tisdag -  rida ut elr gå en promenad med henne ute, blir ju nästan bara skritt i vilket fall och det e bra med motion=)<3
Onsdag - till min dressyrtränare :)<3
Torsdag - Rida ut :)<3
Fredag - Påskhoppning 80cm o 80cm (bara för att hon ska kunna gå 2 80cm på raken inför måndag) :)<3 
Lördag - Gå en promenad med henne :)<3
Söndag - Dressyr i paddocken (ganska kort inför måndagen) ;)<3
Måndag - Hopptävling på Alleby =) <3

Som ni märker går vi aldrig mer än 2 dagar på raken på banan och det e för att jag tycker att hästar inte ska behöva göra det, dom mår bättre av att tränas ute :)<3 och oftast när jag rider dressyr så skritter jag fram/av henne ute med=)<3

Nu ska jag städa mitt rum och skriva en ilmredovisning till svenskan imon =(

Adios<3


Nobless och jag efter förra påskhoppningen<3
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback