Svacka?

Publicerat: 2010-03-01 | 20:53:07
Hej hej:)

Dagens ridpass började skit:/ Hon var rak som en pinne, vilket resulterar att jag blir stressad och sur på henne
:(
Elr aa skritten var lite ok i början iaf:). Sen började hon gå bättre och då blev jag inte alls lika sur längre:) Så i slutet var hon faktiskt riktigt mjuk och  fin tyckte jag allt<3

I början gick allt kalas med henne, men nu, kanske jan o feb har det gåttt ganska skit, hon har stannat och inte alls gått bra. Men nu känns det som om vi är påväg upp ur svackan:) Hon stannar knappt längre och sluten på passen brukar gå okeej=)<3

Det som jag behöver träna på är:
*Att inte bli så sur på henne, utan koncentrera mig på min ridning och inte kolla på andra...
*Högerskänkeln och räta upp mig
*Var mer bestämd
*Rida mkt läsgörande med mycket energi

Det e dom främsta punkterna nu=)

<3
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!
Postat av: Lollo

Hur ofta tränar du dressyr för tränare? Det hjälper verkligen jättemycket att rida en massa dressyr för någon som ser från backen! Och så det där med att man blir irriterad, åh, du anar inte hur arg jag kan bli när hästen inte förstår vad jag vill. Till och med min ridlärare har fått skälla på mig när jag blivit arg och tagit för hårt i hästen ^^

Jag minns hur arg och förtvivlad jag kunde bli på Rosen när hon inte gjorde som jag ville. Och sedan grät jag på nätterna och ångrade att jag varit så elak mot henne. :( Men jag hoppas ni är på väg uppåt! :D<3

2010-03-02 | 00:23:29
URL: http://cerat.blogg.se/
Postat av: Malin

Vanligtvis 1 dag i veckan=) det hoppas jag med:)<3

2010-03-02 | 18:50:27
URL: http://alltomponny.blogg.se/


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback