Promenad

Publicerat: 2011-04-28 | 20:49:49
Jag brukar ju lägga upp så får hon tre "skogsdagar" i veckan. Och av de kan det vara trimmande dressyrpass, skogshoppningar, bus med kompisar m.m. När jag rider själv så rider jag ju alltid seriösare, o flyttar henne o koncentrerar mig mer. e typ ett/två sånt pass i veckan.
Sedan blir det ibland bus pass, när jag rider med kompisar brukar jag bara koncentrera mig så hon ska lyssna, annars gå en lite friare form, busa till det med långa galopper osv.
Sedan brukar det bli en mer skritt dag, efter hårdare pass dan innan eller innan. Då brukar jag faktiskt promenera, så får jag kondis med. Tycker det är onödigt och sitter o tynger på hennes rygg om jag endå bara ska skritta.

Så idag fick hon en promenad av mamma (hon var ledig) och promenerade när jag var på billdal. Hon gick 50min o Nobless var tydligen duktig.
Eftersom det är hoppning imon o dressyrträning för min tränare på lördag fick hon ta det lugnt idag!

O när jag endå har gått in på att jag lägger in 3 "skogsdagar" i veckan. Brukar även bli två riktiga dressyrtrimmningar + en dag med bommar och en vilodag. Dressyrjobbet ingår ju om man rider ut, hoppar osv. O självklart hoppar jag eller kör bommar mer än en dag i veckan ibland :)

Variation A och O enligt mig! 
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback