Horsemanship

Publicerat: 2011-01-10 | 20:26:49
Jag har faktiskt gått en NH (natural horsemanship) kurs med Nobless förra året i maj. Det var givande men inte riktigt mitt sett o träna på- inte allt iaf. Vi tränade för ngn smart snubbe som jag inte kan namnet på men som tydligen var väl utbildad. Nobless har tydligen sysslat med det när hon var unghäst enl. förra ägarna men hon verkade vara lite ringrostig om jag säger så haha. Det var en kul grej att testa på helt klart.

Jag har itne tränat så som vi gjorde där sen kursen, men t.ex. när jag skrittar av henne brukar jag hoppa av o låta henne följa efter mig lös när jag byter håll i tvära vändningar vilket går super. Jag brukar också när jag är ute o går låtta henne gå med långt grimskaft o så att hon stannar på kommando vilket också brukar funka väldigt bra. Ibland låter jag henne även stå fritt i stallgången o går hon framåt gör jag en viss rörelse o så lyssnar hon lätt o backar m.m. Så lite tränar jag allt, med min finaste sessa <3


<3


<3



<3



Nobless o "snubben"



Älskar bilden <3


Min kompis Linda o hennes ponny Jackie =)

 
=)


=)
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!
Postat av: kajsa

Fina :D

2011-01-13 | 22:20:51
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Hanne

är det Jackie som stog på alleby ett tag? :) tycker jag känner igen den närmligen xD

2011-01-15 | 20:11:35
URL: http://coronaonslow.blogspot.com


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback