Islandshästar <3

Publicerat: 2011-01-05 | 11:17:00
2005 började jag rida islandshästar på helgerna. Ägaren hade dom uppstallade 300m från oss o hon är väldigt pratglad o började snabbt prata med mamma när hon red förbi oss.

Under 2005 o 2006 red jag kanske varannhelg. Jag fick ringa när jag ville rida o vi red ofta ut 3h iallafall. På den tiden hade ägaren Bára o Madicken. i början red jag Bára mest sen Madicken.
2006 fick Bára ett föl, Tritla som jag faktiskt döpte den 5 juni samma år.  
2007 byttes Tritla mot Góla (då hade Madicken dött och ägaren hade haft en fjording under en kort tid).
Jag blev medryttare på Góla o red hanne 2 ggr i veckan, ibland blev det mer, ibland hade jag o mamma både Bára o Góla så jag red henne ibland med.
Hösten/vintern 2008 bröt ägaren sin arm, då hon var ganska gammal (60år) så tog det 3 månader för den att läka och jag o mamma hade båda två varje dag i 3 månader. Sedan red jag red som vanligt januari o februari (kommer inte riktigt ihåg när hon blev frisk) och sedan mars 2009 skaffade jag Nobless <3

Dessa islandshästar har gett mig så sjukt mkt, jag har ridit riktiga långritter med dom, stannat vid en kiosk o fikat o mkt mkt mkt mkt mer.
Ägaren köpte en gård nere i halland o bor där nu med ngn annan o Góla o Bára, har tyvärr ingen kontakt med henne men jag saknar både hon o hästarna något galet <3.

Här kommer lite bilder:


Jag och Madicken 2006 <3


Jag o Tritla 2006 <3


Góla och jag 2008 <3


Bára och jag 2008 <3
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback