Sadelmakare + tandläkare

Publicerat: 2011-01-08 | 16:24:39
Nu e det dags för både sadelmakaren o tandläkaren att komma ut.

Stallägaren ska ringa sadelmakaren o be honom komma nu en helg snart. Det är bra att dom också ska ha ut honom så blir det billigare med samåk. Jag ska ju köpa en nya hoppsadel, och även be honom kolla så dressyrsadeln ligger bra, han stoppade om den sist han var här. Nästan exakt ett år sedan. Jag tycker det är väldigt viktigt att sadlar ligger bra, och att man kollar det en gång per år.

Sen ska vi ta ut tandläkaren också. Nobless har en vargtand som måste dras. Det märkte vi när vi besiktia henne 2009 och då var det inget som var akut på något set. Men vi hade ute tandläkaren hösten/vintern 09 o hon sa att vi skulle vänta ett år. Jag vill passa på att göra det nu också innan tävlingarna drar igång då jag måste rida henne på hack då ett litet tag. Tycker också som med sadelprovning att det e superviktigt att man har ute en tandläkare som bara kollar igenom munnan o raspar till den. Nu ska vi anlita en annan, hade tänk o ha Krister Korpe han är "känd" här i Göteborgsområdet och är även utbildad veterinär. Och eftersom att det behöver bedövas är det smidigare än att ta upp henne till klinik, dessutom använder grannstallet honom och är väldigt nöjd med honom och jag såg honom sist han var där och arbetade och det såg väldigt bra ut.


Bilden är från google.
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback