Tävlingstermin 2010

Publicerat: 2011-01-08 | 20:49:04
Tänkte ta o gå igenom mitt o Nobless tävlingsår, har väl gått upp o ner...

Första "tävlingen" var en cr på bulycke i hoppning, mars
80cm- felfri, rosett
80cm- 4fel ett pet

  
Bild då

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen var det påskhoppning på klubben, april
80cm- 8fel peta ett hinder o efter det la jag en volt, kom lite fel o jag hade ju redan petat ett hinder
80cm- matcha sin egen tid 4+0 fel gick inte banan så missade första hindret men räckte till en 4e plats


Påskhoppningen

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Första omgången på Bohuscupen på Alleby lokal, april 
Förklass LD (80cm)- felfri, rosett
Lagklass LD- 4fel la en volt, hon var grymmt het o jag fick galet dålig stil poäng


Bohuscupen omg.1

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Andra omgången av Bohuscupen på Kållered, lokal, maj
Förklass LD- felfri, rosett
Lagklass LD- felfri, hyffsad stil, 45.5p


Bohuscupen omg.2

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Buhuscupen Dressyr på Bulycke, lokal, maj
LC:1- typ 54% gick galet dåligt
LC:1- typ 56% gick ännu sämre

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Tjörnhoppet, lokal, juni
LD+5 (85cm)- ute flög av vid 5e hindret
LC (90cm)- 4fel, ett pet

 
Tjörnhoppet
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Lokal dressyr Nord Halland, augusti
LC:1- 50% har ALDRIG ridit så dåligt


Framridning Nord Halland

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hopp cr Björlanda, september
80cm- 8 fel fjantade sig två gånger på första hindret
80cm- 4fel ett pet



------------------------------------------------------------------------------------------------------

Himledalen lokal hoppning, oktober
LD+5 (85cm)- 8fel+tidsfel 2 stopp
LC(90cm)- ute stanna massa

 
Himledalen

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ale-Jenny Lund lokal hoppning, oktober
LD- felfri, rosett
LC- ute, stanna 3 gånger, på 4e försöket hoppa hon det

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dressyr cr Björlanda, November
LC:1- 60%, rosett



---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vet inte om jag är nöjd eller inte med tävlingsterminen... på våren gick hon som en klocka i hoppningen, på 80 haha. Vid 90 blir jag så feg vid oxrarna o då stannar hon. Jag vet att hon inte har ont, när jag te.x. hoppträna hemma mellan tävlingarna i oktober så hoppa hon 110cm räcke utan några problem, hon tveka inte, stanna inte inte något. Jag måste få upp självförtroendet vid oxrar, men 2011 ska vi ut på mkt dressyrer till att börja med. I mars är det två lb:er som e planerat iaf.
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback