Bra övning

Publicerat: 2011-07-17 | 18:30:39

Här kommer en bra övning jag hoppade hemma.
Det behövs: 4 bommar och 4 stöd

Det goa med den här övningen är att det inte kan bli längre eller kortare på ena sidan då man sätter upp stöden i en kvadrat och sedan sätter en bom på varje sida.
Detta blir ju då studs och blir 4 studs, 2 på varje sida (men man kan ju komma från olika håll). En annan go sak med denna är det behövs ju bara 4 stöd. Ska man ha 4 hinder går dt ju annars åt 8 stöd.

Jag gjorde denna övningen för att Nobless behöver träna på studs då hon inte gillar och hoppa det, jag red det lite som en åtta och bytte därför varv och galopp väldigt ofta. Då det var liiite lång för Nobless blev det perfekt o byta galopp då hon kom lite långt och hon bytte rätt varje gång.    


övningen. Ex. Röd start, grön mål.


Här tränar jag "fyrkanten" dock syns bara 3 av de 4 bommar jag hade.

Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback