Bett

Publicerat: 2011-05-17 | 16:00:59

Tänkte byta bett på min lilla prinsessa. Eller inte byta helt men variera lite, just nu rider jag bara på tre-delat och det funkar hon super på. Dock skulle jag behöva ett liiite skarpare bett ute.

Testade hack på henne i vintras, två gånger. Hon stod mest på två ben och så fick hon skav av det :( Dock var det massor med snö så hon var väldigt taggad och jag tror aldrig hon har gått på hack, så tänkte kanske testa det igen snart med ännu mer ludd på! :)

Hon gick på stång när jag köpte henne i dressyren. Det red jag henne på i början men sen fick jag byta då min tränare tyckte det var onödigt då jag inte får tävla dressyr på bettet, varför ska jag träna på det då?
 
Jag red även med pessoa ett tag i hoppningen. Skäms lite, men det får hon inte på sig igen men det funkade ett tag, med delta.

Har nu funderat på ett två-delat eller två-delat eggbett. Det är ju egentligen inte skarpare, utan tvärt om. Men jag tror faktiskt att med tanke på att det är ett annat bett så blir det variation och att hon lyssnar bättre. Jag tänker inte betsla upp henne med ngt hävstångsbett - så illa är inte fallet ;)



har ni ett eggbett/två delat till era hästar? funkar det bra? :)

Ingen kopiering från min blogg är tillåten!


Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback